Aloha!

Hei hei. Long time no see! Skjedde jo aldri at eg gadd å begynne å blogge igjen, heh, men no har eg god grunn til å starte å blogge igjen. Eg befinne meg næmlig langt heimefra, lenger heimefra enn eg noken gang har vært. Eg befinne meg på Hawaii! Wooo! Nærmere bestemt Hilo på the big island. Akkurat no er klokka 23.22 og det pøsregner.

Skal prøve å få blogga litt etterkvart for å holde venna og familie heime oppdatert. Er vanskelig å holde kontakten med 11 timer tidsforskjell.

Turen fra Bergen til Honolulu(som er på Oahu, og kor vi tilbrakte 4 netter) var lang. Vi reiste i ca 24 timer, og vi hadde 3 flyreiser, eller 4 om vi regner med mellomlandingen i Trondheim. Den lengste turen var fra Island til Seattle, som tok 8 timer. Disse timene ble tilbrakt ved medieskjermene vi hadde foran oss. Eg såg blant anna nest siste Harry Potter film, masse Glee og noe Modern Family. Etter disse 8 timene, der vi faktisk landet på samme tidspunkt som vi hadde lettet(pga tidsforskjellen), hadde vi enda en lang flyreise på 6 timer til vår siste destinasjon for noen dager. Siste flyturen var kald og eg sov største delen av den. Det var fantastisk deilig å komme til hotellet etter en lang dag med reising.

Første dagen våknet vi grytidlig, og var kjempespente på byen, og ikkje minst den verdenskjente stranden, Waikiki, som var ca 900 m fra hotellet. Vi sto opp og spiste frokost på en koselig restaurant/kafe rett ved hotellet. Det var skikkelig rart å sjå juledekorasjoner overalt, når det var over 20 grader. Vi smurte oss med solkrem og låg på Waikiki stranden og solte oss noen timer. Etter det gikk vi videre for å spise og vandre litt på markedet. Det blir veldig fort mørkt her på Hawaii, det begynner å mørkne ca 18.00. På kvelden spiste vi en god middag på Hardrock Cafe, fikk servert verdens STØRSTE porsjon med nachos av verdens mest merkelige servitør! Er sikker på at ho må ha vært høg eller noke! Ho satte seg ned med oss helt sånn casual, og stappa mat i munnen på oss når vi sa vi var mett og hadde mye igjen på tallerkene(!). Hehe, og så tok ho en serviett og tørka meg rundt munnen. Sånt skjer ikkje i Norge for å sei det sånn.

Vi har lagt oss ganske tidlig kvar kveld egentlig, ganske jetlaged, opp tidlig og til sengs tidlig. Når klokka er 23.00 her, så er det 10 på morningen heime.

Nyttårsafta var vi og på stranda, eg hadde kjøpt meg nytt, vanntett kamera så vi fikk knipsa litt bilder fra stranda. På stranda møtte vi en mann i nissedrakt, som vi sprang etter for å ta bilder av. Fikk og filma han, han spelte næmlig fele til oss. Etter å ha grilla oss i varmen et par tima så gikk vi og spiste og vandra rundt på markedet. Det kulaste vi gjorde på markedet må ha vært da vi betalte en spåmann for å spå halve året for oss !! Tar det med ei stor klype salt, men det var dritgøy. Ekje kvar dag man blir spådd i Tarotkort av en "spåmann". Mine kort var superpositive og eg skulle la min indre stjerne skinne, eg skulle være med naturen, og han mente eg hadde ei kreativ side. Eller han sensa ei kreativ side med meg. August var skikkelig positivt med tanke på karriere og kjærlighet. Uuuh! Haha, neida tar det som sagt med ei klype salt, men kjempemorsomt absolutt. Han spådde også i handa, og det var det sjukaste. Han spurte meg om eg hadde mange hunda som venta på meg heime! For dei som ikkje veit det så har vi jo 6(?) hunda tilsammen, i familien. Og han kunne og "sjå" fleire katta, og katta har vi jo enda fleire av i familien. Så absolutt en opplevelse.

Seinare på kvelden så var vi tenkt å ete på The Cheesecake Factory, men der va laaang kø, så da gikk vi å vandra ei stund før vi slo oss ned på en koselig italiensk restaurant. Dei hadde kjempegod pasta! Etter det så vandra vi ned til stranda og slo oss ned for å vente på fyrverkeriet. Det var over 1000 stk samla på og rundt stranda. Liv overalt. Fyrverkeriet va fantastisk!

Siste dagane i Honolulu regna det, så da gikk vi å kikka i butikka og shoppa litt.

No befinne eg meg på rommet mitt på Hilo. Meg og Maria har ikkje fått rom ilag, så eg er forløpig på rom med ei som heite Jenna fra Massachusetts. Det kan hende vi får skifta rom dersom det blir noke ledig. Ikkje at eg har noke imot Jenna, men meg og Maria ville jo gjerne dele rom. Ho eg bur på rom med har ikkje vært her noken av nettene, for ho søve på rom med ei anna venninne. Greit for min del, å ha rommet for meg sjølv.

Resten om Hilo og orienteringsveka kan eg skrive om en anna dag. Klokka er 23.51 og eg er fortsatt ganske jetlaged, og kjempetrøtt om kvelden. Idag har eg vore ganske redusert i tillegg, for vi va ute og sjekka utelivet i går med dei andre norske.

Aloha! (betyr både hei og hade)

Var litt overskya på nyttårsafta, men varmt fordi!

Masse folk på stranda, men uten at det var plagsomt.

Julenissen!!

En av plassane vi spiste. Her er seriøst ananas til ALT. nam!

Korta mine :)

Mens vi venta på bord på den italienske restauranten, på nyttårsafta.

Ventedrink.

Waikiki at night.

Den nydelige nyttårshatten.

Blei ingen fine bilder av fyrverkeriet, men eg har film :)