Aloha!

Hei hei. Long time no see! Skjedde jo aldri at eg gadd begynne blogge igjen, heh, men no har eg god grunn til starte blogge igjen. Eg befinne meg nmlig langt heimefra, lenger heimefra enn eg noken gang har vrt. Eg befinne meg p Hawaii! Wooo! Nrmere bestemt Hilo p the big island. Akkurat no er klokka 23.22 og det psregner.

Skal prve f blogga litt etterkvart for holde venna og familie heime oppdatert. Er vanskelig holde kontakten med 11 timer tidsforskjell.

Turen fra Bergen til Honolulu(som er p Oahu, og kor vi tilbrakte 4 netter) var lang. Vi reiste i ca 24 timer, og vi hadde 3 flyreiser, eller 4 om vi regner med mellomlandingen i Trondheim. Den lengste turen var fra Island til Seattle, som tok 8 timer. Disse timene ble tilbrakt ved medieskjermene vi hadde foran oss. Eg sg blant anna nest siste Harry Potter film, masse Glee og noe Modern Family. Etter disse 8 timene, der vi faktisk landet p samme tidspunkt som vi hadde lettet(pga tidsforskjellen), hadde vi enda en lang flyreise p 6 timer til vr siste destinasjon for noen dager. Siste flyturen var kald og eg sov strste delen av den. Det var fantastisk deilig komme til hotellet etter en lang dag med reising.

Frste dagen vknet vi grytidlig, og var kjempespente p byen, og ikkje minst den verdenskjente stranden, Waikiki, som var ca 900 m fra hotellet. Vi sto opp og spiste frokost p en koselig restaurant/kafe rett ved hotellet. Det var skikkelig rart sj juledekorasjoner overalt, nr det var over 20 grader. Vi smurte oss med solkrem og lg p Waikiki stranden og solte oss noen timer. Etter det gikk vi videre for spise og vandre litt p markedet. Det blir veldig fort mrkt her p Hawaii, det begynner mrkne ca 18.00. P kvelden spiste vi en god middag p Hardrock Cafe, fikk servert verdens STRSTE porsjon med nachos av verdens mest merkelige servitr! Er sikker p at ho m ha vrt hg eller noke! Ho satte seg ned med oss helt snn casual, og stappa mat i munnen p oss nr vi sa vi var mett og hadde mye igjen p tallerkene(!). Hehe, og s tok ho en serviett og trka meg rundt munnen. Snt skjer ikkje i Norge for sei det snn.

Vi har lagt oss ganske tidlig kvar kveld egentlig, ganske jetlaged, opp tidlig og til sengs tidlig. Nr klokka er 23.00 her, s er det 10 p morningen heime.

Nyttrsafta var vi og p stranda, eg hadde kjpt meg nytt, vanntett kamera s vi fikk knipsa litt bilder fra stranda. P stranda mtte vi en mann i nissedrakt, som vi sprang etter for ta bilder av. Fikk og filma han, han spelte nmlig fele til oss. Etter ha grilla oss i varmen et par tima s gikk vi og spiste og vandra rundt p markedet. Det kulaste vi gjorde p markedet m ha vrt da vi betalte en spmann for sp halve ret for oss !! Tar det med ei stor klype salt, men det var dritgy. Ekje kvar dag man blir spdd i Tarotkort av en "spmann". Mine kort var superpositive og eg skulle la min indre stjerne skinne, eg skulle vre med naturen, og han mente eg hadde ei kreativ side. Eller han sensa ei kreativ side med meg. August var skikkelig positivt med tanke p karriere og kjrlighet. Uuuh! Haha, neida tar det som sagt med ei klype salt, men kjempemorsomt absolutt. Han spdde ogs i handa, og det var det sjukaste. Han spurte meg om eg hadde mange hunda som venta p meg heime! For dei som ikkje veit det s har vi jo 6(?) hunda tilsammen, i familien. Og han kunne og "sj" fleire katta, og katta har vi jo enda fleire av i familien. S absolutt en opplevelse.

Seinare p kvelden s var vi tenkt ete p The Cheesecake Factory, men der va laaang k, s da gikk vi vandra ei stund fr vi slo oss ned p en koselig italiensk restaurant. Dei hadde kjempegod pasta! Etter det s vandra vi ned til stranda og slo oss ned for vente p fyrverkeriet. Det var over 1000 stk samla p og rundt stranda. Liv overalt. Fyrverkeriet va fantastisk!

Siste dagane i Honolulu regna det, s da gikk vi kikka i butikka og shoppa litt.

No befinne eg meg p rommet mitt p Hilo. Meg og Maria har ikkje ftt rom ilag, s eg er forlpig p rom med ei som heite Jenna fra Massachusetts. Det kan hende vi fr skifta rom dersom det blir noke ledig. Ikkje at eg har noke imot Jenna, men meg og Maria ville jo gjerne dele rom. Ho eg bur p rom med har ikkje vrt her noken av nettene, for ho sve p rom med ei anna venninne. Greit for min del, ha rommet for meg sjlv.

Resten om Hilo og orienteringsveka kan eg skrive om en anna dag. Klokka er 23.51 og eg er fortsatt ganske jetlaged, og kjempetrtt om kvelden. Idag har eg vore ganske redusert i tillegg, for vi va ute og sjekka utelivet i gr med dei andre norske.

Aloha! (betyr bde hei og hade)

Var litt overskya p nyttrsafta, men varmt fordi!

Masse folk p stranda, men uten at det var plagsomt.

Julenissen!!

En av plassane vi spiste. Her er serist ananas til ALT. nam!

Korta mine :)

Mens vi venta p bord p den italienske restauranten, p nyttrsafta.

Ventedrink.

Waikiki at night.

Den nydelige nyttrshatten.

Blei ingen fine bilder av fyrverkeriet, men eg har film :)